lørdag 16. februar 2019

Tag Tutorial


Hei da har jeg og Arnlaug hatt steg for steg inne hos ArJo´s, er artig å gjøre slike sprell, spesielt når du ikke har bestemt stegene før du sitter der. Synes det er mest gøy, å la det som inspirere deg akkurat der og da bestemme hvilken vei du tar. Akkurat nå er jeg nopk veldig påvirket av Wanderlust kursene jeg tar.

Steg 1

Ta på gesso på et par tag eller 10, jeg jobber alltid med flere tag samtidig, for da kutter jeg i ventetiden for meg selv(tørketid)



Steg 2

Her har jeg brukt tissue papir fra Tim Holtz, men du kan bruke silkepapir, som du kan stemple på, bok papir eller avispapir.


Steg 3
Lag din egen washitape, eller bruk tap du har og ta det på et papir og punch ut sirkler, eller det som du vil bruke.


Steg 4
Ta en stencil og bruk Light modeling paste, om du ikke har det, bruk den paste du har.


Steg 5

Her har jeg brukt clear gesso, siden du senere skal bruke primary elements eller spray, slik at det skal feste seg godt, og det gjør det ikke når du har brukt gel medium. Når det er tørt har jeg stemplet med forskjellige bakgrunns stempel


Steg 6

Nå skal vi ha på chipboard, og skal du ha på  hvit gesso først eller etter at du har limt det på. Det er opp til deg, er du lett på hånden, så ta det på etterpå.



Steg 7

Siden vi har holdt på med liing fortsetter vi, her skal du bruke Glass beads, eller glass glitter, ikke overalt, men ha det et par plasser at med eller på chipboarden.






Steg 8

Nå er vi kommet til å påføre litt farge, men ikke heldekkende, det som skjer under skal kommer frem. Den til høyre har Primary Elements, liker den glitrende fargen du får. Den til venstre er spray, jeg hadde tenkt til å male med den, men jeg glemte meg ut å sprayet, så hvis du gjør det, husk å dekk over de plassene du allerede har sprayet. Å spray med vann etterpå, slik at fargen ikke blir for sterk.



Steg 9

Nå har vi kommet til den delen du enten kan velge søt eller tøff stil, jeg gikk for den søte stilen.

Her har jeg brukt mye fra Prima, Moon child og bilett fra Poetic rose.






Det var alle stegene, og du kan være med å lage til noe inne hos ArJo´s, Arnlaug har laget ATC, opg det er fine premier å vinne. Du må levere før kl 23.59 på søndag

Premiene





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...